How to become an influencer in linkedin
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Through Influencer Marketing, businesses choose a "spokesperson" to transmit their proposals to the audience. This spokesperson must be a popular and charismatic person, since the objective of this strategy is to take advantage of his or her ability to influence people and their choices.
Since then, the stars of Influencer Marketing became movie and TV celebrities, a situation that lasted for decades. To illustrate this point, in the following GIF you can see the character Joey from the series Friends (1994-2004), when he is hired as an influencer by a Japanese company to sell a male lipstick.
With the advent of the Internet, the practice of Influencer Marketing took a turn and became more powerful, mainly for three reasons. The first is that the Web makes it possible for anyone to be an influencer, as long as they have a sufficiently large audience. This enables accessible costs for businesses.
To explain the success of Influencer Marketing, we will start by mentioning the psychological factor: people are much more susceptible to be influenced by those they admire or love. Combining that fact with the qualities of Social Media, an advertising message can thus be promoted very effectively.
What do influencers do?
By the simplest definition, an influencer is someone who can influence others. In influencer marketing, a form of social media marketing, brands pay that person to promote their product or service to their followers.
How does influencer marketing work?
Influencer Marketing is the methodology through which a brand pays or encourages influential people in a specific topic to spread its message. It can consist of promoting a specific product, generating expectation for a campaign, or achieving a specific diffusion.
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Antes de iniciar tu incursión en el mundo de los influencers, tienes que tener claro qué quieres y qué puedes aportar. ¿Crees que tienes algo único que ofrecer? Explótalo. Para bien o para mal, las redes sociales son muy transparentes, así que siempre tienes que ser tú mismo.
Una vez que tengas clara la imagen que vas a presentar al mundo, tienes que investigar qué están haciendo los demás. Igual que una empresa hace un estudio de mercado, tú también deberías echar un vistazo a tus "competidores". Ver qué funciona y qué no, qué se está haciendo, cómo se podría mejorar, cómo se utiliza cada red social... Antes de ponerte a publicar sin pensarlo, tienes que estudiar y reflexionar.
Como dijo el influencer Abraham Lincoln: "Dame seis horas para cortar un árbol y pasaré las cuatro primeras afilando el hacha". Si necesitas más metáforas, piensa en un iceberg. El contenido que publicas es solo la punta del iceberg, pero hay mucho más trabajo detrás que no es visible para el público.
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Hace algunos años, empezamos a escuchar sobre un nuevo término de marketing llamado marketing de influencers, y podríamos decir que, ese término ha evolucionado y ahora es diferente. Hoy en día, el marketing de influencers es una de las tácticas más efectivas para que las empresas promocionen sus servicios y productos. En esta materia
Como ya te habíamos contado, el marketing de influencers ha cobrado una importancia significativa y uno de los mercados en los que más ha impactado ha sido en la moda, donde ha revolucionado por completo la percepción del público, desde el 'outfit diario' hasta la forma en la que compramos ropa.
Para ser influencer no hace falta tener una comunidad con miles de seguidores. La influencia no depende del número de seguidores, sino de la confianza que la gente deposita en ti y en lo que dices. Por eso los microinfluencers suelen tener mucho más engagement y autenticidad que las personas que son "super" influencers. Así que
Aunque mucha gente pueda pensar lo contrario, ser un microinfluencer requiere mucho trabajo y dedicación. Es una parte de ti que está activa las 24 horas del día, buscando nuevas oportunidades y nuevas ideas. Y cuando las encuentras, tienes que trabajar para darles vida y hacer que
HOW TO ENTER THE INFLUENCER PROGRAM
Past guests on Package Design Unboxd include: Former Creative Director of Packaging at Burberry Vincent Villeger, Founder of Terracycle and LOOP Tom Szaky, Head of Realization at Pearlfisher Brandi Parker, Head of Pentawards Adam Ryan, Cardboard Ninja at Think Packaging New Zealand Mat Bogust, Packaging Instructor at Art Center School of Design Gerardo Herrera, Founder of Center Design Alex Center, Head of sustainability at Interact Brands Valerie Hawks, Materials and sustainability at Nirvana CPH Katie Kubrak, Founder of Liquid Death Mountain Water Mike Cessario, and more.
Hernan Braberman: If you are going to use the Chen blog to ensure my product's ability to follow through on point throughout the supply chain what better way to make me transparent in front of the consumer's eyes than that I don't have to tell them.
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