How to win friends & influence people summary

LAW OF ATTRACTION | AUDIOBOOK
How to Win Friends and Influence People is one of the first self-help best-sellers ever published. Written by Dale Carnegie and first published in 1936, it has sold 15 million copies worldwide[1].
It is a classic book on human relationships. Dale Carnegie applied his deep knowledge of psychology and human behavior, as well as his extensive professional experience in psychology, marketing, and leadership, to this book.[2] It is a classic book about human relationships.
Leon Shimkin of the advertising firm Simon & Schuster took one of Carnegie's 14-week courses in 1934. Shimkin convinced Carnegie to let a stenographer take notes from his course in preparation for a publication.
This chapter was included in the original 1936 edition but omitted in the 1981 edition. In this chapter, the shortest in the book, Carnegie discusses two letters and describes how to appeal to someone's vanity with the phrase "do me a favor" as opposed to asking directly for something that does not offer the same feeling of importance to the person in question.
How to get friends and influence people summary?
Be a good listener. Encourage others to talk about themselves. Talk in terms of the other person's interests. Make the other person feel important - and do it sincerely. Get the other person to talk about himself or herself.
What are the main points of how to win friends and influence people in the digital age?
The key is to be present: suspend your own thoughts and pay full attention to what the other person has to say. Talk about what matters to them: don't just "push" your message, focus on what really matters to the other person: leave others a little better off: the best way to build relationships is to add value to others.
Querido papá, me van a llamar puta
SEIS MANERAS DE CAERLE BIEN A LA GENTEPRINCIPIO 1: Interésate de verdad por los demás. PRINCIPIO 2: SonríePRINCIPIO 3: Recuerda que el nombre de una persona es para ella el sonido más dulce e importante de cualquier idioma. PRINCIPIO 4: Sé un buen oyente. Anima a los demás a hablar de sí mismos. PRINCIPIO 5: Hable en términos de los intereses de la otra persona. PRINCIPIO 6: Haga que la otra persona se sienta importante, y hágalo sinceramente. 110
No puedes ganar una discusión¿Por qué no le dejas salvar la cara? No te ha pedido tu opinión. No la quiere. ¿Por qué discutir con él? Evita siempre el ángulo agudo. ¡No olvides esta lección! He llegado a la conclusión de que sólo hay una manera bajo el cielo de sacar lo mejor de una discusión, y es evitarla. No puedes ganar una discusión. No puedes porque si la pierdes, la pierdes; y si la ganas, la pierdes. ¿Por qué? Bien, supongamos que triunfas sobre el otro hombre y le llenas el argumento de agujeros y demuestras que no está compuesto mentalmente. ¿Y entonces qué? Te sentirás bien. Pero, ¿y él? Le has hecho sentirse inferior. Has herido su orgullo. Siempre resentirá tu triunfo y "un hombre convencido contra su voluntad sigue siendo de la misma opinión..." 112
Chap 2- How to Win Friends- Dale Carnegie
A person's ability to influence is one of the most essential skills for leaders at any level. Many of us assume that an individual's ability to influence is due to their confidence, intellect and charisma. Perhaps it comes later in life along with a powerful title or a booming bank account. The reality is that we all have this ability. However, most of us fail to take advantage of this attribute, believing that persuasion is a natural talent.
In the book Psychology of Persuasion , author Robert Cialdini emphasizes that you cannot demonstrate integrity in someone when you are in the midst of persuasion. You must earn their trust and always have their best interests in mind. To do this, it is essential to build a solid relationship and genuine concern for an individual before attempting to steer them toward a particular outcome. You must act with authenticity, demonstrating that you are trustworthy and that your primary objective is to help. 2. Be present and connected To be fully engaged in the moment, listen more and talk less. By being an active listener, you get a sense of what drives the other person emotionally. Once you understand the emotional factors driving their thinking, you can demonstrate that you understand them and your conversation will move forward. If you appear distracted, insincere or preoccupied with yourself, you will lose them from the start and they are likely to resist your efforts.
Los MEJORES LIBROS de AUTOAYUDA y SUPERACIÓN
DESCRIPCIÓN DEL LIBRO ORIGINAL:En esta obra, el autor Wayne W. Dyer, presenta una visión original de las posibilidades de desarrollo personal y logro de metas. Establece que los seres humanos han sido creados como unidades que contienen todas las potencialidades necesarias para vivir con plenitud y felicidad. Sin embargo, no todas las personas viven felices. Esto ocurre porque desde que nacemos, por influencias externas, formamos en nuestra personalidad "zonas erróneas" que nos bloquean e impiden nuestra realización personal.¿Dónde están, qué significan, a dónde nos llevan y cómo podemos superar esas zonas erróneas que nos bloquean? Ese es el tema de este libro, que te muestra el camino hacia la felicidad, un camino basado en la responsabilidad y el compromiso con uno mismo.
Los libros son mentores. Los libros pueden guiar lo que hacemos y nuestra vida. Muchos de nosotros amamos los libros mientras los leemos y quizá nos resuenen unas semanas después, pero 2 años más tarde no podemos recordar si lo hemos leído o no. Y es una pena. Recordamos que en aquel momento el libro significaba mucho para nosotros. ¿Por qué dos años después lo hemos olvidado todo? Eso no es bueno.Este resumen está sacado de los temas más importantes del libro original.A la mayoría de la gente no le gustan los libros. La gente sólo quiere saber lo que el libro dice que tiene que hacer. Si confías en la fuente no necesitas los argumentos. Gran parte de un libro consiste en argumentar sus puntos de vista, pero a menudo no se necesita el argumento si se confía en la fuente y se entiende lo que se quiere decir. Toda esta información está en el libro original.