Influencer marketing case studies
Programador de contenidos
Un embajador de marca promociona una marca o un producto a través del marketing boca a boca. Los embajadores de marca también suelen denominarse influenciadores. Pueden ser clientes, empleados o incluso celebridades de las redes sociales.
La principal característica de los embajadores de marca es que les apasiona la marca o el producto que promocionan. Los embajadores de marca suelen promocionar marcas o productos en las redes sociales, pero también pueden promocionar marcas a través de eventos, interacciones personales o incluso simplemente llevando ropa de marca.
Aunque parezca mentira, los embajadores de marca suelen ser más asequibles que los métodos de marketing tradicionales, como los anuncios en televisión o en prensa. Y los embajadores de marca suelen ser también más eficaces que el marketing tradicional.
Cuando trabaja con un embajador de marca, puede dirigir su mensaje de marketing a un público específico. Por ejemplo, si vende productos de fitness, puede dirigirse a embajadores de marca que ya sean entusiastas del fitness y tengan un gran número de seguidores que también estén interesados en el fitness.
Social media calendar scheduler
There are more than 4.5 billion social media users in the world (56% of the world's population, which is a lot to say), and 50 million of them have managed to accumulate enough users to be considered influencers.
Influencers have influence over their audience's purchasing decision. It goes like this. When a creator collaborates with a brand and tells their audience about it, they are sharing some of their influence with the brand in question.
Engagement rate has a huge impact on reach. The higher it is, the more often sponsored posts will appear to an influencer's followers. This gives them a higher potential reach and therefore the cost per impression and engagement is much lower.
In most cases, you won't find competing content on a nano or micro-influencer's Instagram account. Most likely, your promoted post will be the first ad on their account.
On the other hand, nano and micro-influencers can be a great source of ambassadors for your brand. The group of nano and micro-influencers is growing faster than other groups of creators.
Microinfluenciadores
Este evento de dos días, que tendrá lugar en el Pier 27 el 18 de octubre y en el Hotel Grand Hyatt el 19 de octubre, reunirá a personas influyentes del sector para explorar el poder de los datos, compartiendo ideas, consejos y buenas prácticas sobre cómo las empresas pueden mejorar la experiencia del cliente adoptando la nueva economía digital.
También habrá una serie de sesiones educativas y mesas redondas sobre temas como la gobernanza de datos y la privacidad, la resolución de identidades, la narración de datos y la inteligencia empresarial procesable.
Social media publisher
As an affiliate in the Latin American market, SAGSE is the perfect platform to connect with over 200 exhibitors, including casino operators, software developers, payment providers and affiliates. You will have the opportunity to meet face-to-face with affiliate managers from more than 50 international iGaming companies, who offer exclusive CPA and revenue-share offers during this event.
11:10 am - 11:28 am ❖ "Improving Conversion Rate: How to use experimentation tools to optimize your website" How to use experimentation tools to improve your website's conversion rate (CRO). CRO is a critical aspect of any website's success, as it focuses on improving the number of visitors who convert into actual customers.
We will explore the different experimentation tools that are available to help you optimize your website, such as VWO, and how to use them effectively to find the best version of your website that drives conversions. How to set goals and key metrics to measure the success of your experiments, and how to analyze the data to make informed decisions on how to improve your website and its conversion rate.