Quotes about media influence

Medios de comunicación más usados en pandemia
Doctoranda del programa de Psicodidáctica de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). Ha estudiado un Máster en Psicodidáctica (UPV/EHU) y tiene un grado en Magisterio de Educación Primaria (UCM). Desde comienzos de 2020 es miembro de KideON, grupo de investigación consolidado del Gobierno Vasco. Sus principales líneas de investigación giran en torno a la Educación Inclusiva, la formación continua del profesorado y la inclusión sociocultural. En 2019 disfrutó de una estancia en la National University of Ireland (NUI - Galway).
Elizabeth Pérez Izaguirre es diplomada en Educación Social y licenciada en Antropología Social y Cultural (UPV/EHU). En 2003 finalizó un Máster en Relaciones Internacionales (Universidad de Kent) y en 2018 defendió su tesis Educación, lengua e identidad en entornos multiétnicos: un estudio de caso (UPV/EHU). Actualmente es profesora adjunta en el departamento de Didáctica y Organización Escolar. Desarrolla su trabajo utilizando metodología cualitativa y cuantitativa, y ha realizado una investigación etnográfica en la escuela vasca para estudiar la identidad del alumnado inmigrante y la diversidad lingüística, la relación entre profesorado y alumnado, teniendo en cuenta las relaciones de poder. También ha realizado estancias de investigación en la Case Western Reserve University (CWRU) y en la Universidad de Nevada, Reno (UNR).
La comunicación en medio de la pandemia
Bovill, M. & Livingstone, S. (2001). Bedroom culture and the privatization of media use. En S. Livingstone & M. Bovill (Eds.), Children and their changing media environment: A European comparative study (pp. 179-200). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Campus, D. (2010). Mediatización y personalización de la política en Italia y Francia: Los casos de Berlusconi y Sarkozy. En International Journal of Press/Politics, 15 (2), pp. 219-235. doi: 10.1177/1940161209358762
Carlsson, U. (2005). ¿Se ha vuelto invisible la investigación sobre medios y comunicación? Algunas reflexiones desde un horizonte escandinavo. En The International Journal for Communication Studies, 67 (6), pp. 543-546. doi: 10.1177/0016549205057548
Friedland, R. & Alford, R. R. (1991). Bringing society back in: Símbolos, prácticas y contradicciones institucionales. En P. J. DiMaggio & W. W. Powell (Eds.), The new institutionalism in organizational analysis (pp. 232-263). Chicago, IL: University of Chicago Press.
Hepp, A., Hjarvard, S. & Lundby, K. (2010). Mediatization-Empirical perspectives: An introduction to a special issue. En Communications. The European Journal of Communication Research 35 (3), pp. 223-228.
The media in times of pandemic
This article originates from a study that evaluated the opinion of the population of Ecuador, taking into account the different socioeconomic and geographic sectors of the country, about the government of President Rafael Correa and the conflict he has had with the media since the beginning of his administration in 2007. In that research, a series of questions emerged: What are the ideas and images with which citizens identify President Correa and his government; how do citizens re-signify the President's ideas, actions and proposals; and what new representations and effects do they produce on politics, social coexistence, political actors and the country? These questions place us predominantly in the field of the effects of political communication and indirectly in the role of the mass media in the political field.
To contextualize the analysis, we evaluate the political communication that the Correa government has developed since its arrival to power. We will analyze the characteristics of the Enlaces Ciudadanos3 program.
Importance of the media in the pandemic.
D. in Social Sciences and full professor in the Department of Social Communication Studies at the University of Guadalajara. Member of the National System of Researchers at level I. Her research seeks to analyze journalistic practices and frames, with emphasis on processes of mediatization of politics, media representation of women and precariousness of journalistic work conditions.
TV and radio consumption in contingency (2020, July 13). Nielsen Ibope. Retrieved from https://www.nielsenibope.com/2020/07/13/consumo-detv-y-radio-en-contingencia/
Dudo, A. D., Dahlstrom, M. F., & Brossard, D. (2007). Reporting a potential pandemic: A riskrelated assessment of avian influenza coverage in US newspapers. Science Communication, 28(4), 429-454. https://doi.org/10.1177%2F1075547007302211
Gallagher, M. (2002, November 12-15). Women, media and democratic society: In pursuit of rights and freedoms. Paper presented at the Expert group meeting on participation and access of woman to the media, and the impact of media on, and its use as an instrument for the advancement and empowerment of women, Beirut, Lebanon. Retrieved from https://www.un.org/womenwatch/daw/egm/media2002/reports/BP1Gallagher.PDF