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Quotes about the media influence

Índice
  1. Medios de comunicación en pandemia
    1. What is the role of the media today.
    2. The media and covid
    3. Covid y los medios de comunicación

Medios de comunicación en pandemia

Boumans, J., Trilling, D., Vliegenthart, R., & Boomgaarden, H. (2018). La agencia hace girar el mundo de las noticias (en línea): El impacto del contenido de las agencias de noticias en las noticias impresas y en línea. Revista internacional de comunicación, 12, 1768-1789.

Casero-Ripollés, A., Feenstra, R. A., & Tormey, S. (2016). Viejas y nuevas lógicas mediáticas en una campaña electoral: El caso de Podemos y la mediatización bidireccional de la política. The international journal of press/politics, 21(3), 378-397.

Probst, F., Grosswiele, L., & Pfleger, R. (2013). Quién dirigirá y quién seguirá: Identificación de usuarios influyentes en las redes sociales en línea. Business & Information Systems Engineering, 5(3), 179-193.

What is the role of the media today.

Abrahams, Z., Temple, N. J., Mchiza, Z. J. & Steyn, N. P. (2017). A Study of Food Advertising in Magazines in South Africa. Journal of Hunger & Environmental Nutrition. 12(3), pp. 429-441. doi: 10.1080/19320248.2016.1227757.

Agéncia Catalana de Seguretatat Alimentària (2007-2012) SAM pilot reports on Food Safety in the Media. Retrieved July 14, 2018 from http://acsa.gencat.cat/ca/eines_i_recursos/publicacions/serie_seguretat_alimentaria_als_mitjans/informe-sobre-la-seguretat-alimentaria-als-mitjans-de-comunicacio.

Couch, D., Thomas, S. L., Lewis, S., Blood, R. W. & Komesaroff, P. (2015). Obese Adults' Perceptions of News Reporting on Obesity: The Panopticon and Synopticon at Work. SAGE Open. October-December, pp. 1-14. Retrieved November 25, 2018 from https://doi.org/10.1177/2158244015612522

Demonte, F. C. (2017). Eating to live ¿better? Analysis of social representations on food and its link with health/disease in the Argentine print media (2009-2014). Estudios sobre el Mensaje Periodístico 23(2), pp. 1071-1087. Doi:10.5209/ESMP.58033

The media and covid

Considering the crisis situation of the moment, the case becomes interesting in terms of the messages and positions issued by the SEMAR's institutional spokespersons, in particular the main statements made by them before the media, questioning the reputation of the Secretariat due to the handling of an irresponsible communication which, given the importance of the institution in Mexico and the prevailing situation, compromised its credibility in relation to the discourse issued and the facts that emerged from it, Given the importance of the institution in Mexico and the prevailing situation, it compromised its credibility in relation to the discourse issued and the facts that emerged from it, this shows a vulnerable governmental communication in crisis situations that poses as an area that requires attention and responsibility in its exercise, given the social crises currently being experienced not only in Mexico but also in Latin America.

From this, rescuers and officials of the Mexican Navy Secretariat continued to use details about the tragedy, but especially about "Frida Sofia": her age, location, the people she had contact with and the way in which her rescue was going to be carried out. As a result, a considerable amount of "official" information began to be issued again and again by government sources.

Covid y los medios de comunicación

Alonso-Flores, Francisco-Javier; Moreno-Castro, Carolina (2018). "¿Mejora la comunicación de la ciencia el impacto de los investigadores? Una encuesta entre científicos de universidades españolas". Revista de educación y política social, v. 5, n. 2, pp. 34-44. https://doi.org/10.30845/jesp.v5n2p5

Bentley, Peter; Kyvik, Svein (2011). "Academic staff and public communication: a survey of popular science publishing across 13 countries". Public understanding of science, v. 20, n. 1, pp. 48-63. https://doi.org/10.1177/0963662510384461

Casino, Gonzalo (2018). "Cita periodística: impacto de las revistas y los artículos científicos en la prensa generalista". El profesional de la información, v. 27, n. 3, pp. 692-697. https://doi.org/10.3145/epi.2018.may.22

Chiarelli, Andrea; Johnson, Rob; Richens, Emma; Pinfield, Stephen (2019). "Acelerando la comunicación académica: el papel transformador de los preprints". Bristol: Oficina de intercambio de conocimientos. https://doi.org/10.5281/zenodo.3357727

Cooke, Steven J.; Gallagher, Austin J.; Sopinka, Natalie M.; Nguyen, Vivian M.; Skubel, Rachel A.; Hammerschlag, Neil; Boon, Sarah; Young, Nathan; Danylchuk, Andy J. (2017). "Consideraciones para una comunicación científica eficaz". Facets, v. 2, pp. 233-248. https://doi.org/10.1139/facets-2016-0055

  How media influences public opinion
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